Apie mus

Robotikos užsiėmimai bibliotekoje

  2016-12-12



Gruodžio 2 ir 9 dienomis Viešojoje bibliotekoje vyko robotų programavimo užsiėmimai Joniškio „Aušros“ gimnazijos dešimtokams.

   Gruodžio 2 ir 9 dienomis Viešojoje bibliotekoje vyko robotų programavimo užsiėmimai Joniškio „Aušros“ gimnazijos dešimtokams. Šių užsiėmimų iniciatorė yra Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešoji biblioteka, vykdanti robotų programavimo mokymus pagal projektą „Mobili inovatyvių technologijų laboratorija jaunimui“. Mokymus Joniškyje vedė „Išmaniosios mokyklos“ mokytoja Šiauliuose Ilona Rathosi.
   Robotikos užsiėmimai skirti ugdyti ir skatinti mergaičių ir berniukų inovatyvius techninius gebėjimus robotikos mokslo srityje, propaguoti domėjimąsi mokslu, išmaniosiomis technologijomis. Mokoma dirbti komandoje, ugdomi bendradarbiavimo, komunikavimo įgūdžiai, lavinamas gebėjimas priimti sprendimus, loginis mąstymas, per praktinę veiklą skatinamas kūrybiškumas. Programa padeda mokiniams kuo anksčiau susipažinti su robotikos mokslu ir jo galimybėmis, ateities profesinėmis perspektyvomis, skatina rinktis susijusias IRT studijas. Robotikos užsiėmimams naudojami modernūs, profesionalūs robotų konstruktoriai LEGO MINDSTORMS EDUCATION EV3.
   Sukurti robotai gali būti valdomi balsu, kompiuteriu bei nuotoliniu WiFi interneto tinklu.
   Per pirmąjį užsiėmimą dešimtokai sužinojo, kas yra robotika, kaip „surinkti“ robotą, užprogramuoti, kad jis atliktų tokius veiksmus, kokių norima. Mokytoja I. Rathosi taip pat pakvietė mokinius labiau gilintis į robotų kūrimo ir jų veikimo principus, nes dabar tai viena paklausiausių profesijų. Robotikos žinovų trūksta visame pasaulyje: tiek robotų kūrėjų, tiek programuotojų.
   Atvykę į antrąjį užsiėmimą, mokiniai jau ėmėsi sudėtingesnio darbo: reikėjo susikonstruoti robotus pagal duotas instrukcijas ir juos programuoti kompiuteriais. Mokytoja I. Rathosi atsigabeno ir profesionalų SUMO ringą, sukurtą pagal tokius parametrus, kaip robotų varžybos vyksta visame pasaulyje. Pirmiausia jaunuoliai galėjo išbandyti savo robotus, nes vienas sudėtingiausių dalykų robotų programavime – tai rasti klaidą, kuri padaryta programuojant. Po bandymų dešimtokai, pasiskirstę į komandas, kovojo dėl nugalėtojo titulo. Laimėjo „Ruonių“ komanda.

 

Ieva Lipskienė,
Vyriausioji bibliotekininkė

Paskutinio redagavimo data: 2019-07-09